LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

7 okt 2016

YES WE CAN… NO I CAN’T – get it out of my head
Yes we can’ had de geschiedenis kunnen ingaan als het nummer van Allen Toussaint of de slagzin van Bob de Bouwer. Het was echter Barack Obama die de woorden in 2008 onsterfelijk maakte als slogan waarmee hij president werd. In deze tijden van aankomende verkiezingen in de USA komt het ook weer boven water.
Yes we can’ poderia ter entrado na história como o tema de Allen Toussaint ou como o slogan de Bob o Construtor. No entanto, foi Barack Obama que imortalizou as palavras em 2008 como o slogan com o qual se tornou presidente. Nestes tempos com eleições chegando nos EUA está a ressurgir.

Ik heb altijd al de reflex gehad om dit niet te beamen, ‘No I Can’t’, onwillekeurig terugvallend op het nummer van Jeff Lynne dat hij met ELO (Electric Light Orchestra) op plaat zette in 1974. Het moest er dan ook van komen dat het op een dag op steen zou gezet worden.
Eu sempre tive o reflexo de não confirmar isso, ‘No I Can’t’, involuntariamente pensando no tema de Jeff Lynne que gravou com ELO (Electric Light Orchestra) em 1974. Portanto foi inevitável que num dia seria colocada em pedra.

3 opmerkingen:

  1. Natuurlijk... de muziektekst verklaart veel... Heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk... de muziektekst verklaart veel... Heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raar, Maaike, maar zat eigenlijk al een hele tijd in mijn hoofd....

      Verwijderen