LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

20 jun 2015

STEF BOS & FERNANDO LAMEIRINHAS – LIED VAN NOACH - DE ARK
STEF BOS & FERNANDO LAMEIRINHAS – CANÇÃO DE NOÉ - A ARCA  
In 2009 werd de Nederlandse zanger Stef Bos door de NCRV (vanwege het 85-jarig bestaan van deze Nederlandse omroep) gevraagd liedjes te schrijven over een aantal personages uit de bijbel. Hij haalde los van het geloof, kerk en dogma’s twaalf figuren uit de context van het boek, waardoor het mensen werden van deze tijd. Dit alles resulteerde in de CD ‘In Een Ander Licht’, met muzikale medewerking van het Metropole Orkest (o.l.v. Jules Buckley), Frank Boeijen, Fernando Lameirinhas en Jackobond.
Em 2009 o cantor holandês Stef Bos foi convidado pelo NCRV (no contexto do 85º aniversário da emissora holandesa) a compor canções sobre alguns personagens da Bíblia. Para além da fé, a igreja e as dogmas ele tirou doze figuras do contexto do livro, transformando as em pessoas contemporâneas. Tudo isso resultou no CD ‘In Een Ander Licht’ (‘Uma Outra Luz’), com a assistência musical da Orquestra Metropole (conduzida por Jules Buckley), Frank Boeijen, Fernando Lameirinhas e Jackobond.

Met Fernando Lameirinhas belicht hij de figuur van Noach en zijn ark.
Com Fernando Lameirinhas ele trata da figura de Noé e sua arca.

   
Lied van Noach – De Ark
Het was nacht en ik stond onder de sterren
En een stem van binnenuit vertelde mij
Het wordt tijd om je grenzen te verleggen
Weg van deze wereld, deze tijd

En bouw een huis zoals een schip
En vaar naar waar de stroom jou ook brengt
Vraag niet waarom maar geloof
Dat aan het einde alles weer opnieuw begint

Dezelfde nacht zag ik een vloedgolf in mijn dromen
Die langzaam heel de aarde overstroomde
En ik zag een engel die vertelde met zijn ogen
Dat het tijd wordt om op water te gaan wonen

Dus ik bouw een huis zoals en schip
En wie mij lief is neem ik met mij mee
Ik begin van voor af aan
In een land dat zal ontstijgen aan de zee

Ik zag de wereld om me heen, ik zag de leegte
Ik zag mensen die alleen nog overleefden
En ik zag de aarde met haar woestijnen
En haar zeeën
Moegestreden omdat ze alles had gegeven

Ik bouw een huis zoals en schip
En wie mij lief is neem ik met mij mee
En ik begin van voor af aan
In een land dat zal ontstijgen aan de zee
               © Stef Bos & Fernando Lameirinhas
Canção de Noé – A arca


Na escuridão da noite
Vi uma estrela
Que no silêncio houvi
Dizer-me assim

Chegou o tempo
Prepara-te a partir
Teu velho mundo
Está chegando ao fim

Uma casa
Um nôvo mundo
Um barco ondulando
No mar

Nessa noite
Sonhei de uma onda
Que a terra chegarìa
A inundar

Nos olhos
De um anjo branco eu li
Chegou ó tempo
De procurar terra no mar
                     
 
© Stef Bos & Fernando Lameirinhas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten