LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

30 aug 2014

ALDINA DUARTE TE GAST OP NIEUWE CD VAN PEDRO E OS LOBOS
ALDINA DUARTE CONVIDADA NO NOVO ÁLBUM DE PEDRO E OS LOBOS 
‘Alma e Sangue’ is de debuut single van het nieuwe album van Pedro e os Lobos in samenwerking met Aldina Duarte.
Op uitnodiging van Peter Galhoz, verantwoordelijke voor het project, leent Aldina Duarte haar stem aan dit nummer. Een uitnodiging die heel natuurlijke tot stand kwam, zo  vertelt hij zelf:
Ik woonde een concert bij van Aldina op het 1-mei-podium van het ‘Festa do Avante’, ik herinner me niet welk jaar dat was, maar ik weet dat ik aangesproken werd door de densiteit, de diepte, de energie en de kracht van de woorden. Hoewel ik geen fan ben van fado trok iets mij aan gedurende het gehele optreden, alsof een magneet me vasthield in zijn krachtveld. Voor het eerst werd ik gefascineerd bij het beluisteren van fado. Het uitnodigen van Aldina om één van mijn nummers te zingen leek me onbereikbaar, tot ik voelde dat ik iets speciaals had geschreven en de moed had het haar voor te leggen, zij het met enige schroom. Hoewel het antwoord snel volgde, duurde het  lang genoeg om me ongeduldig te maken en toen het compliment en de positieve reactie volgden kan ik zeggen dat ik even niet goed wist hoe het verder moest.”
‘Alma e Sangue’ is, zonder enige twijfel, één van de beste nummers van de muzikant en songwriter Peter Galhoz. Een ruig lied en toch gepassioneerd, waarin wanhoop en de lange weg naar aftakeling leiden tot een onvermijdelijke eensgezindheid om te kunnen overleven.
Dit is het eerste nummer van het nieuwe album van Pedro e os Lobos dat uitkomt ergens in september-oktober van dit jaar, met medewerking van bekende artiesten als onder andere António Manuel Ribeiro (UHF), Carlos Nobre (Da Weasel, 5-30, enz.) en Tó Trips (Dead Combo).           
bron:www.rtp.pt/icmblogs/rtp/os-dias-da-radio/?post=47990  -  eigen vertaling



‘Alma e Sangue’ é o single de estreia do novo álbum de Pedro e os Lobos e conta com a colaboração de Aldina Duarte.
Aldina Duarte dá voz a este tema por convite de Pedro Galhoz, responsável pelo projeto. Um convite que surgiu de forma muito natural como explica o próprio:
Assisti a um concerto da Aldina no palco 1º de Maio na festa do Avante, não me recordo do ano em que foi, mas sei que me marcou pela densidade, pela profundidade, pela energia e pela força das palavras. Não sendo um fã de fado, algo me prendeu durante toda a atuação, como se de um íman se tratasse , que me aprisionou no seu campo magnético. Pela primeira vez ficara fascinado ao escutar fado. Convidar a Aldina para cantar uma das minhas músicas era algo que julgava inatingível, até que senti ter composto algo especial, ganhei coragem e com algum receio mostrei-lhe a música. Embora a resposta tenha sido breve, foi suficientemente longa para me causar alguma ansiedade e quando veio o elogio e a resposta afirmativa posso dizer que fiquei momentaneamente sem saber como prosseguir.
Alma e Sangue é, sem qualquer dúvida, uma das músicas da vida do músico e compositor Pedro Galhoz. Uma canção áspera e ao mesmo tempo apaixonada, em que o desespero e o longo caminho até à degradação levam a uma inevitável união na busca da sobrevivência.
Este é o primeiro tema do novo trabalho de Pedro e Os Lobos a ser lançado entre setembro e outubro deste ano e que conta com várias colaborações com artistas conhecidos do grande público como António Manuel Ribeiro (UHF), Carlos Nobre (Da Weasel, 5-30, etc.), Tó Trips (Dead Combo), entre outros.
fonte:www.rtp.pt/icmblogs/rtp/os-dias-da-radio/?post=47990

Geen opmerkingen:

Een reactie posten