LETTERS IN STEEN EN PORTUGAL

WELKOM - SEJA BEM-VINDO

Van Jeroen Boudens leerde ik letters in steen verwerken. Muziek bracht mij naar Portugal waar ik verliefd werd op het land, zijn inwoners en fado. Van deze passies heb ik een cocktail gemaakt, met behoorlijk wat muziek toegevoegd. Welkom op deze blog waar je hopelijk ook jouw ding vindt. Het letterkappen is echter al een tijdje beperkt door een hardnekkige tendinitis...

Jeroen Boudens ensinou-me a escultura das letras em pedra. A música trouxe me a Portugal onde apaixonei-me pelo paÍs, pelos habitantes e pelo fado. Destas paixões fiz um cocktail, colocando bastante música. Seja bem-vindo neste blog e espero que vá gostar. No entant, há algum tempo a esculptura de letras tem sido limitada por uma tendinite teimosa.... (Sou belga, então peço desculpa por erros de tradução)

11 apr 2012

BELGISCHE AANWEZIGHEID IN GUIMARÃES 
PRESENÇA BELGA EM GUIMARÃES

De ‘Fundação Orquestra Estúdio’ stelde in wereldpremière het werk ‘When tool met wood’ voor, een compositie van de Belgische componist Wim Mertens. Met hemzelf aan de piano en onder leiding van ‘maestro’ Rui Massena, betreft het een compositie die speciaal voor Guimarães 2012 tot stand kwam en geïntegreerd werd in de ‘Ciclo Nova Criação’ in het kader van het programma van Muziek van de Europese Culturele Hoofdstad.




A ‘Fundação Orquestra Estúdio’ estreiou mundialmente a obra «When tool met wood», composta pelo compositor belga Wim Mertens. Com o próprio ao piano e sob a direcção do maestro Rui Massena, trata-se de uma composição realizada especificamente para Guimarães 2012, estando inserida no Ciclo Nova Criação do programa de Música da Capital Europeia da Cultura.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten